Hur skapar vi engagemang och motivation i teamen under dessa tider? Att inte kunna genomföra våra möten och events innebär att vi inte får träffa och jobba med våra fantastiska talanger som ger av sin energi & service. I fredags bjöd vi in vårt team till en kreativ virtuell AW för att hitta sätt att ses, skapa sammanhållning och bygga energi på ett nytt kreativt och digitalt sätt!
Här kommer några tips för att genomföra en lyckad AW på distans:
- Skapa en inspirerande inbjudan med anmälan & agenda.
- Leverera ett AW kit hem till dörren till samtliga deltagare med ex bubbel, snacks & lekar. Duka upp och dekorerade för att skapa gemenskap och lite extra fest feeling hemma i vardagsrummet.
- Sätt upp en chattgrupp för att skicka instruktioner och peppa inför AWn.
- Ha en tydlig agenda och ett genomtänkt upplägg som leds av en ”AW ledare”. Men glöm inte att lämna öppet för kreativa inslag och engagemang.
- Se till att alla i mötet är engagerade och involverade genom att ställa frågor och föra dialoger med alla.
- Lekar!! Frågesporter, sant eller falskt, olika utmaningar och dans. Låt kreativiteten flöda och skapa en lättsam stämning med skratt och glädje 🎷🥁💃🏻
Det blev en riktigt kul, annorlunda och lyckad AW. Tillsammans fyllde vi på med energi, pratade om situationen vi befinner oss i, hur vi kan hitta nya sätt att fortsätta mötas digitalt eller i mindre grupper för att hjälpa våra kunder att skapa #engagemang, #samhörighet och bidra till fortsatt #hållbarhet som individ och organisation. Tack till er alla som deltog! Ni är fantastiska! ❤️
Vi siktar nu framåt på att genomföra fler aktiviteter för att hålla sammanhållning och motivationen uppe. Detta genom att t.ex. utmana varandra i olika utmaningar hemifrån, ses i mindre grupper utomhus för att aktivera oss fysiskt, walk n talks och fortsätta utforska alla fantastiska digitala verktyg som finns att tillgå.
Hur gör ni för att hålla teamkänslan vid liv?
Rebecca Pettersson, Projektledare